Peñiscola

Peñiscola miasto położone na północy Comunidad Valenciana, w uprzywilejowanym punkcie śródziemnomorskiej Hiszpanii…takimi słowami rozpoczyna się krótka broszurka w języku polskim o mieście, którą znajdziemy w biurze Turist Info.

Byłam w wielkim szoku, kiedy to Pani w informacji zapytała, skąd pochodzimy i dała nam informację w języku polskim.

O Peñíscola słyszałam wiele dobrych komentarzy, próbowaliśmy nawet kilka razy się tam wybrać, ale zawsze coś nam krzyżowało plany. A tu nagle taki spontan, szybkie bukowanie hotelu i jedziemy.

Spontan w lipcu, w pełni sezonu to nie jest zawsze dobry pomysł, i jeszcze na weekend, porażka może z tego wyjść. Nie tym razem, pomimo przepełnionych hoteli udało się nam znaleźć pokój przy samej plaży, nawet z widokiem na morze.

Główną atrakcją miasta jest bez wątpienia zamek, który w roku 1922 został uznany za Narodowy Monument Historyczno-Artystyczny. Aktualnie jest drugim monumentem po Alhambrze najczęściej odwiedzanym przez turystów.

Wstęp na zamek jest płatny i kosztuje 5 €, na tym samym bilecie wejdziemy również do ogrodów, które się znajdują jakieś 200 metrów poniżej. Z zamku możemy podziwiać całe miasto i plaże.

W mieście znajdziemy jeszcze kilka atrakcji turystycznych, o których bez problemu przeczytacie w każdym przewodniku. Ja dziś wam napiszę o tych mniej znanych dla turystów zagranicznych. Peñíscola miała swoje pięć minut w telewizji, była miejscem życia i pracy głównych bohaterów serialu CHRINGUITO DE PEPE. Serial był bardzo popularny, do tego stopnia, że nawet znajdziemy tutaj knajpę, która właśnie tak się nazywa. Przy wejściu do niej rozwieszono plakaty z serialu,a w karcie FAMOSO CROQUETON, bo to właśnie z tego słynęła serialowa knajpa, nawet logo jest serialowe. My też tam zajrzeliśmy, siedząc przy piwku, dostrzegliśmy popularność miejsca, bo każdy hiszpański turysta wyciągał komórkę i robił fotkę.

(link do strony lokalu TUTAJ, dokładana lokalizacja TUTAJ)

Miasto Peñiscola to miasto rybackie, więc będąc tutaj, nie można nie skusić się na pyszną rybkę lub paelle z ryb i owoców morza. My dostaliśmy, całą listę od miejscowych gdzie warto zawitać, niestety wszystkich nie zdarzyliśmy odwiedzić, weekend to za mało. Polecane miejsca to :

LOS XULOS, EL CARAGOL, LA PULPERIA, EL TIO PEP, A PENOSA, ROCA MAR

A Wy zdarzyliście już odwiedzić Peñíscola?